"Український Томос"

( 16 Votes )

На перший погляд може й не помітно, але в душі кожного православного українця щось бурлить. Всі в очікуванні довгожданого Об’єднавчого собору, який 15 грудня має поставити крапку, об’єднавши всіх православних в єдину помісну православну церкву.

Сподіваємось, що не пересваряться та оберуть найбільш достойного Владику, якому буде вручено томос про автокефалію.

І Українська Православна Церква постане п’ятнадцятою, але рівною серед рівних у родині Світового Православ’я.

Пригадалась давня моя розмова митрополитом Рівненським та Острізьким Даниїлом, який 13 років тому відійшов до Господа. Він був одним із головних учасників переговорного процесу з визнання Української Православної Церкви Київського Патріархату світовою православною спільнотою.

Тоді митрополит сказав: «У зв’язку з проголошенням Незалежності у нас в Україні створились такі логічні підстави, які при строгому дотриманні церковних канонів дають нам повне право мати свою Автокефальну Православну церкву. Навіть Москва не могла перечити наочній логіці і надала усне погодження, хоча в невдовзі назвала нас розкольниками. І це переросло з суто церковного русла в політичне».

– І хоч не знаю, скільки пройде часу, – казав він, – 20, 50, 100, а може і більше років до цієї знаменної події. Тож будемо молитись і просити Бога, щоб швидше ми стали рівними православними серед рівних.

Які пророчі слова!

Пригадалась ще одна давня розмова вже з іншим митрополитом, нині орденоносним. Той у тривалій дискусії, не маючи переконливих аргументів (мабуть, має в душі все-таки проукраїнські гени), сказав, що він готовий перейти до УПЦ КП, але люди не готові.

 І ось тут як доказ, що люди готові як ніколи, хочу навести такий факт. Депутати нашої районної ради із 30 присутніх у залі більш як 2/3 голосів віддали за підтримку звернення Президента України до Вселенського Патріарха Ворфоломія про надання автокефалії – і лише один був проти! Хто б що не казав, але нинішня районна рада досить різношерста, і тиску ніхто не робив – проте у відповідальний момент згруртувалися.

Вірю: в цей неспокійний час ми близькі до того, що в нас назавжди зникнуть суперечки: хто канонічніший, а хто благодатніший, правильно вінчаний чи хрещений.

Думаю, що всі в Рафалівці знають, хто такий Дрималик, а в Довговолі – Петро Кладюк, у Полицях – Микола Дукач, а в Балаховичах – Микола Юсько. Так, буде важко стриматися. Але нікому не потрібно випинати свою далекоглядність, а іншим – свою впертість бо це дорога в нікуди. Всі, по-християнськи маємо стати смиренними та відповідальними.

І вже насамкінець спала думка — яке наше покоління щасливе, не дивлячись на ті проблеми, які кожен з нас має! Адже питання про незалежну державу, про автокефалію церкви піднімалось не один раз і не одне століття. А скільки за це постраждало українців!

Хотілось би згадати того самого Івана Мазепу. Будучи більше 20-ти років Гетьманом України, за власні кошти побудував та реставрував десятки православних храмів. Але в момент можливого відновлення державності України став на проукраїнську, а не московську сторону. І за вказівкою російського царя був проклятий церквою. Тож йому приходилось доживати віку у вигнанні і з неканонічною анафемою.

Лише у вересні цього року у Вселенському Патріархаті сказали, що анафема накладена не за церковними канонами. Своя церква такого б не допустила.

Можна тут згадати і Василя Червонія, і ще багатьох патріотів України, які, на жаль, не дожили до сьогоднішнього дня. Наше ж покоління з новою силою відновило процес становлення державності і автокефалії. І ще при нас все йде до успішного завершення та отримання Томосу.

Усі і на всіх рівнях від митрополита до прихожанина, від Президента України до простого українця маємо розуміти, що єдність нам в цей воєнний час вкрай потрібна.

«Український Томос» об’єднає православних, відповідно, зміцнить і нашу державність.

Олександр Бобрик,

депутат Володимирецької районної ради.

 

Коментарі   

 
+22 # Гіcть 11.12.2018, 22:35
Бурлити в душі може тільки Біс, в людей Божих на душі має бути мир та спокій. Чи не так?
Відповісти
 
 
-5 # Гість 12.12.2018, 17:36
То не допускайте в душі біса, а зберігайте мир та спокій. Мир в душах рано чи пізно буде тільки у своїй українській церкві. Дай, Боже, нам миру та спокою!
Відповісти
 
 
+13 # Гіcть 13.12.2018, 09:57
Бажання багатьох бути Патріархом може призвести до відомого давньогрецького прислів'я: (Ὠδίνειν ὄρος, εἶτα μῦν ἀποτεκεῖν) Довго мучилася гора, а потім народила мишу.
Відповісти
 
 
+35 # Siegfried 13.12.2018, 10:57
Головне щоб автокефальна незалежна церква була ЗАЛЕЖНА від Господа Бога. для мене особисто не було проблем коли я під Віднем зайшов у лютеранський храм і молився так, як навчений. А богослужіння там ой як відрізняється від служби Божої в православних церквах. І молитви мої були не даремні. Збулося те, про що молився. Але то вже інша тема. Чи згуртує нас Томос? Хіба ми не єдині, наприклад, з римокатоликами в Україні? А бабтисти в Україні з нами православними хіба не єдині? Так, звичайно, багато речей нас різнять, але не РОЗДІЛЯЮТЬ. Силоміць не об'єднати тих, хто не хоче єднання.
Відповісти
 
 
+1 # Гість 13.12.2018, 18:37
Щось я Вас не зрозумів. Мова ж йде про православні церкви, які треба об'єднати в українську автокефальну церкву
Відповісти
 
 
+10 # Flover 18.12.2018, 15:38
:lol: Ключове слово у Вас ПОТРІБНО об"єднати. І як об"єднати не об"єднуєме? Якщо хтось добровільно не захоче? Правильно - потрібно створити такі умови, щоб пропала нехочуха (загнати в глухий кут). Та чи буде щирим таке єднання? Колись так радянська влада об"єднувала союзи п"ятидесятників і баПтистів в один союз, щоб легше було за ними слідкувати, щоб краще їх контролювати. Нині ці союзи існують як самостійні. І так, їх дещо різнить, але не розділяє. Вони мають духовну спільність, багато радяться між собою, співпрацюють. Навіть ведуть певну співпрацю з православними і католицькими церквами. І ніякого томоса їм не треба випрошувати в когось.
P.S.Я не проти томоса і автокефалії. Лише ЗА. Просто висвітлюю ще одну сторону цього питання.
Відповісти
 
 
+20 # Містер Бін 13.12.2018, 12:44
Я однозначно за ТОМОС, тільки пан Бобрик тут до чого? :-*
Відповісти
 
 
-5 # Гість 13.12.2018, 13:24
До того Бобрик, що не дочекався цієї статті від редакторів сайту, то написав сам. Хоча сайт новину про томосом давно міг би висвітлити. Я за томос
Відповісти
 
 
+15 # Гіcть 13.12.2018, 21:01
Бобрику ніхто не сказав, що Українська православна Церква не стане "рівною серед рівних", їй не буде надано право бути партикулярною (автономною), а лише частиною Константинопіль кого патріархату. :lol:

Ніхто не хоче позбутися лакомого кусочку. :sad:

За словами Григорія Сковороди: Велика справа — панувати над тілами, то ще більша — керувати душами. :P
Відповісти
 
 
-14 # Гість 14.12.2018, 23:05
А Бобрик причетний до цієї події. Тому, що доклав багато зусиль для спорудження всіх храмів УПЦ КП на Володимиреччині .
Відповісти
 
 
+17 # Містер Бін 16.12.2018, 11:07
Ви так і не зрозуміли, про що я. До чого тут фото Бобрика на весь монітор? Для нього так важливо, щоб всі зрозуміли хто написав статтю? Томос виходить другорядний - Бобрик першочергово?
Відповісти
 
 
+9 # Містер Бін 16.12.2018, 13:59
Я коли чую як політики і можновладці говорять про побудову церков - відразу згадую пісню Семена Слепакова:
Но что если однажды вы все-таки умрете.
И, вопреки науке, на небо попадете.
И встретит вас там старец в белом одеянии.
Дедок довольно жесткий, несмотря на обаяние.
И скажет он, ребята, вот это вы пожили!
Признайтесь, вы нарочно удивить меня решили?
Я понимаю жизнь дается один раз.
Но я же создал Землю не только ради вас!

Вели себя вы очень-очень п[ЦЕНЗУРА]о, шалунишки.
Как будто не для вас писал я заповеди в книжке!
Спасибо вам, конечно, что строили вы храмы.
Но это не входило в основную часть программы!

Надеюсь я, ребята, на ваше понимание.
Я не могу я вас пустить в приличную компанию...
Мне жаль, что вам придется теперь гореть в аду,
Но так вы хоть поймете, что я имел в виду...

Возможно, вы уверены, что все это полнейший бред.
А че бля, если нет? Че будет, если нет?
Вы скажете - такого не случится с нами никогда!
А че, бля, если да? Вот так вот - раз, и да?
Відповісти
 
 
+11 # Гість 14.12.2018, 15:29
Коли УПЦ під Гундяєвим то все нормально, а коли разом з Варфоломієм, то вже поганл. Незнищимий совок!
Відповісти
 
 
+6 # Гіcть 15.12.2018, 21:56
Дякуючи Пороху ми наблизилися до раю! З нетерпінням очікуємо Закону України "Про рай", "Про вибори до раю", "Про боротьбу з корупцією в раю". Здогадалися хто буде верховним суддею в раю? :lol:
Відповісти
 
 
-2 # Гість 16.12.2018, 15:51
А без (ЦЕНЗУРА)мети не можете?
Відповісти
 
 
+9 # Гість 16.12.2018, 22:32
ахах, позитивчик ти наш, плюсую)
Відповісти
 
 
-7 # Гість 17.12.2018, 12:42
Вивих?
Відповісти
 
 
+11 # Гіcть 18.12.2018, 01:06
Олександр Онуфрійович щирий патріот, до його думки прислуховується громадськість. Це факт. Хотілося б запитати автора статті про Томос, думку про колишнього заступника системи Януковича, а нині - очільника району: коли буде недовіра? ;-) :lol: :D
Відповісти
 
 
+9 # Гість 23.12.2018, 13:10
томос підніме економіку і всі заживуть щасливо, буде рай на землі :D і не забудьте грошики нести в храми, не забудьте, чим побільше. І ще приодягніться добре і на хорошеньких авто туди їдьте, там красиве оздоблення і наряди. А коли будете в храмах, не забудьте обдивитись, хто і у що вдягнутий, щоб потім обсудити. А я сяду на камені, в полі, на вітру і дощу, холодний і голодний, та помолюся, хто зі мною, плюсуйте, а хто ні, дизлайк будь-ласка і в категорію "ненормальних" мене перенесіть 8) тун-тун-тун
Відповісти
 
 
-1 # Гість 27.12.2018, 15:20
А чого це ви голодний та холодний? Зовсім кебети нема?
Відповісти
 
 
+2 # Гість 27.12.2018, 21:29
Где просто, там ангелов со сто, а где мудрено, там ни одного
Відповісти
 
 
+11 # Гiсть 24.12.2018, 21:02
Всі (ЦЕНЗУРА), що себе величають "патріотами" закрилися і мовчать. :D І будуть мовчати - сесія райради за 5 хвилин проходить, їхні думки нікого не цікавлять. :-*
Відповісти
 
 
+8 # Гість 28.12.2018, 00:36
А що доброго для району зробив цей бобрик.Тільки й того що патріотом називається та бореться із владою. Нічого іншого не вміє.Правда і від заробітноі плати від влади з якою бореться не відмовляється.
Петро Кладюк це той що все в суди скаржиться? Ну і компанія зібралася.
Відповісти
 
 
+7 # Гіcть 29.12.2018, 08:50
Бореться з владою? :D :lol: :-* не смішить мої смартфони ))) бобрик потрібний владі, щоб створювати образ опозиції, бо він не розуміє, як вони /цензура / бюджет, йому аби прапор та памятник поставити. Державний службовець - опозиціонер при януковичу звучить смішно 8)
Відповісти
 
 
+26 # Гість 09.01.2019, 22:13
А ТОМОС можна намазати на хліб?
Відповісти
 
 
-26 # Siegfried 10.01.2019, 16:41
Звичайно. Так, як і Ваш паспорт, диплом, посвідчення водія, атестат про освіту, численні статті Конституції України... Хоч намазуй, а хоч кусками накладай.
А Ви для чого цікавитеся "намащуванням"?
Відповісти
 
 
-11 # Siegfried 11.01.2019, 09:55
Он як підгоріло у багатьох земляків від Томосу. :eek: І ніхто ж не примушує їх покидати свою помісну церкву, чи перестати молитися і славословити Господа церковнослав'ян ською мовою, згадувати в літургії за здравіє московського патріярха Кіріїла.
Відповісти
 
 
-3 # Гість 11.01.2019, 15:05
Я вже не раз казав, що в огулі володимирецьке суспільство в основній своїй масі повністю совкове, а зараз побачили що ще й промосковське. Що так тримає їх в постколоніально му стані? Чи московська блекота з бояришником такі дієві?
Відповісти
 
 
+9 # Гiсть 12.01.2019, 00:54
Розмовляю із своїм знайомим, що ходить до Церкви тільки на Пасху:
- Ти за УПЦ чи ПЦУ?
- Звичайно, за ПЦУ!
- Як змінять назву, то щонеділі і на свята до Церкви будеш ходити?
- Звичайно, що ні...

Православний атеїст Константинопіль ського партріархату, яких більшість :D
Відповісти
 
 
-4 # Siegfried 14.01.2019, 18:20
Як казав колись отець Микола Це виносливі християни. Їх вперше приносять і виносять з храму немовлятами, і потім ще раз, коли душа покине тіло.
Відповісти
 
 
+7 # Гiсть 15.01.2019, 09:46
Сенсація!!! На Володммиреччині перша громада планує вийти із УПЦ МП !!! :eek:

Це станеться у с. Степангород Володимирецьког о району, і хоч віруючі УПЦ про це нічого не знають, але більшостю громади, що належить до ХВЄ було прийнято таке рішення про передачу Храму для общини (адже він спільний і належить усім жителям села), тому більшість має право на це...

Якось так... а чому ні? Іншим конфесіям можна?
Відповісти
 

Додати коментар


Захисний код
Оновити

На даний момент 70 гостей на сайті